مراحل انجام دفاع از پایان­ نامه کارشناسی ارشد

دانشجویان در مرحله نخست بایستی پایان­ نامه خود را بر اساس شیوه نامه مصوب (که در قسمت آیین ­نامه­ ها و مقررات در بخش تحصیلات تکمیلی سایت دانشکده مکانیک قرار داده شده) تایپ نمایند. سپس در بازه زمانی حدود 15 روز قبل از روز پیشنهادی دفاع، از طریق پیشخوان خدمت در سیستم گلستان درخواست دفاع دهد و دو نسخه از پایان­ نامه خود را به انضمام مقاله­ های موجود (هر مقاله یک نسخه با امضا و تایید استاد راهنما) به دفتر تحصیلات تکمیلی تحویل نمایند.

  • دانشجو موظف است پیگیری تایید مراحل دفاع را از طریق سیستم گلستان به ترتیب، دفتر تحصیلات تکمیلی دانشکده، اساتید راهنما، اساتید مشاور و سرپرست تحصیلات تکمیلی انجام داده و در نهایت پس از تایید سرپرست تحصیلات تکمیلی، فرم الکترونیکی جهت ارزشیابی اساتید راهنما به دانشجو ارجاع می­ گردد و دانشجو باید فرم ارزشیابی اساتید را تکمیل و تایید نماید. در صورت عدم تکمیل این فرم اجازه دفاع به دانشجو داده نمی­ شود.
  • دانشجو موظف است با مراجعه به اساتید راهنما، مشاوران و داوران زمان دفاع را هماهنگ نموده و سپس در خصوص رزرو نمودن مکان برگزاری جلسه دفاع به دفتر آموزش دانشکده مراجعه نماید و نهایتاً اطلاعیه دفاع طبق فرمت اعلام شده (لینک) حداقل 5 روز قبل از دفاع  به دفتر تحصیلات تکمیلی (جهت وارد نمودن اطلاعات نهایی دفاع در سیستم گلستان) تحویل داده شود. عنوان پایان نامه و پیشنهادیه اولیه، در فرم اطلاعیه بایستی کاملا یکسان باشد.
  • يک نسخه از اطلاعيه دفاع کاملا مطابق با فرمت اطلاعیه برای وب سایت (پیوند شده به همین متن) به آقای نیما نوری مسئول سایت دانشکده مهندسی مکانیک از طریق پست الکترونیکی ایشان به آدرس nouri.f.nima@gmail.com  (5 روز قبل از روز دفاع) ارسال گردد (از فرستادن انواع فرمت­های دیگر یا فایل­های PDF جدا خودداری نمایید). لازم است موضوع ایمیل دقیقا با عنوان:
    Mechanical Engineering Department Seminar
     ارسال گردد.
  • بعد از جلسه دفاع دانشجو مي­بايستی جهت دریافت فرمت چكيده لاتين و فرم مربوط به وارد كردن اطلاعات پايان نامه در پايگاه IranDoc و همچنین اطلاع از نظرات داوران و هرگونه تغییرات احتمالی در خصوص عنوان پایان نامه و غیره  به دفتر تحصیلات تکمیلی مراجعه نماید.
  • دانشجو موظف است تصحيحات پايان نامه را انجام داده (درج لغات کلیدی در پایان چکیده فارسی فراموش نشود) و در نهایت به تأييد و امضای كميته دفاع (اساتيد راهنما و مشاور، داوران و سرپرست تحصيلات تكميلي دانشكده) كه با امضاي ايشان در صفحه اول پايان نامه صورت مي­گيرد برساند. برگه شامل امضای اعضای این کمیته بایستی به تعداد پایان­ نامه ­های نهایی مورد نیاز تهیه گردد. همچنین به همراه فرمهای قبلی بایستی فرمت چکیده لاتین نیز آماده و به امضا و تایید اساتید راهنما و سرپرست تحصیلات تکمیلی دانشکده برسد.
  • در ادامه دانشجو با مراجعه به دفتر تحصیلات تکمیلی و تحویل فرمهای امضاء شده (که در مرحله قبل به آن اشاره شده است) فرم اجازه تكثير را از دفتر تحصيلات تكميلي دانشكده تحويل گرفته و با یک نسخه از پایان نامه به مركز تحصيلات تكميلي دانشگاه مراجعه مي­نمايد. (قابل توجه آنكه عدد مشخص شده در پايين فرم اجازه تکثیر مي­بايد در شيرازه يكي از پايان ­نامه ­ها (نسخه دانشکده) درج گردد.
  • با مراجعه دانشجو به مرکز تحصيلات تكميلي دانشگاه و دريافت اجازه تكثير و سپس صحافي پایان نامه­ها (تعداد پایان­ نامه ­ها در ادامه آمده است) مي­بايد اطلاعات مربوط به پايان نامه را در پايگاه Iran Doc با آدرس الکترونیکی: http:/thesis.irandoc.ac.ir (دستورالعمل در بخش بعدی آمده است) وارد و تأیید نماید و کدرهگیری دریافت نماید. در نهایت دانشجو مدارک زیر را به طور کامل به دفتر تحصیلات تکمیلی دانشکده تحویل نماید:
  1. کدرهگيري گرفته شده از پایگاه ایران­داک
  2. فرم اجازه تکثیر
  3. نسخ صحافي شده پايان نامه (نسخه های چاپی پایان نامه معمولا به تعداد اساتید راهنما، یک نسخه مشاور (در صورت درخواست)، یک نسخه دفتر تحصیلات تکمیلی، یک نسخه برای دانشجو و یک نسخه برای کتابخانه مرکزی تهیه گردد.)
  4. یک عدد ­CD کامل از کل پايان نامه با رعایت نکات زیرجهت تحویل به کتابخانه مرکزی

دستور العمل وارد نمودن اطلاعات در CD :

  1. فايل كامل پايان‌نامه‌ از صفحه نخست تا صفحه پاياني (شامل صفحه بسم الله، تقدير، فهرست ماًخذ و منابع و صفحه عنوان به زبان انگليسي) روي لوح فشرده ذخيره شود.
  2. فایل در محيطword  با پسوند doc ياdocx و یا در صورت موافقت استاد راهنما و دانشکدهLatex
  3. فایل در محيط Adobe با فرمت PDF
  4. كد رهگيري دريافتي از سامانه ثبت ايرانداك براي هر پايان‌نامه روي لوح فشرده آن با ماژيك مخصوص نوشته شود.
  5. نام و نام خانوادگي و رشته و مقطع تحصيلي نيز روي لوح فشرده با ماژيك مخصوص نوشته شود.
  6. فايل­ها بدون قفل يا رمز عبور باشد.
  7. فايل­ها ­يكپارچه باشند و از فرستادن يك پايان نامه در چند فايل جداگانه خوداري شود.
  • لوح فشرده در يك پاكت پلاستيكي كه در آن اطلاعات كامل روي كاغذ (نام و نام خانوادگي، عنوان رشته و كدرهگيري) است، تحويل داده شود.
  • لازم به ذکر است زمان لازم براي تهيه صورتجلسه فارغ التحصيلي و اعلام نمره توسط کارشناس تحصیلات تکمیلی پس از دريافت پايان نامه هاي صحافي شده، يک هفته است.

 
دفتر تحصیلات تکمیلی دانشکده مکانیک
1396/05/22

تحت نظارت وف بومی آسپا-وف