مراحل دفاع از پایان نامه دکتری

دانشجویان در مرحله نخست بایستی رساله پایانی خود را بر اساس شیوه نامه مصوب )که در قسمت آیین‌‌نامه‌‌ها و مقررات در بخش تحصیلات تکمیلی سایت دانشکده مکانیک قرار داده شده) تایپ نمایند. سپس کلیه مقالات، رزومه داوران خارجی پیشنهادی را به همراه یک نسخه از رساله تایپ شده و فرم اجازه دفاع )از قسمت فرمهای دکتری از سایت تحصیلات تکمیلی دانشکده تهیه گردد) با امضای اساتید راهنما و مشاورین را به دفتر تحصیلات تکمیلی تحویل دهند تا در دستورکارهای شورا قرار گیرد . پس از تایید شورا مبنی بر اجازه دفاع، دانشجو موظف به انجام درخواست دفاع از طریق پیشخوان خدمت و آپلود مقالات در سیستم گلستان می باشد.

 دانشجو موظف است پیگیری تایید مراحل دفاع را از طریق سیستم گلستان به ترتیب، دفتر تحصیلات تکمیلی دانشکده، اساتید راهنما، اساتید مشاور و سرپرست تحصیلات تکمیلی انجام داده و در نهایت پس از تایید سرپرست تحصیلات تکمیلی، فرم الکترونیکی جهت ارزشیابی اساتید راهنما به دانشجو ارجاع می‌‌گردد و دانشجو باید فرم ارزشیابی اساتید را تکمیل و تایید نماید. در صورت عدم تکمیل این فرم اجازه دفاع به دانشجو داده نمی‌‌شود.

  • دانشجو موظف است به تعداد داوران داخلی و خارجی رساله تایپ شده را تکثیر و به همراه CD حاوی فایل PDF و Word رساله وکلیه مقاله‌‌ها به دفتر تحصیلات تکمیلی دانشکده تحویل و پس از دریافت دعوتنامه اساتید داور از دفتر تحصیلات تکمیلی، رساله‌‌ها را به همراه CD به دست داوران داخلی و خارجی برساند. (قابل توجه آنکه دانشجو موظف است برای داوران خارجی رساله را از طریق پست پیشتاز ارسال و تا رسیدن بسته پستی به دست داور خارجی پیگیری را به صورت مستمر انجام دهد) پس از آن دفتر تحصیلات تکمیلی زمان برگزاری دفاع را با اعضای کمیته دفاع اعم از اساتیدراهنما، مشاور و داوران داخلی و خارجی هماهنگ می‌‌نماید.
  • نهایتاً دانشجو پس از هماهنگ نمودن محل دفاع با سرکار خانم خضری (در دفتر دانشکده) اطلاعیه دفاع را طبق فرمت اعلام شده (لینک) حداقل 10 روز قبل از دفاع به همراه رزومه علمی دانشجو (در حد نیم صفحه) به دفتر تحصیلات تکمیلی (جهت وارد نمودن اطلاعات نهایی دفاع در سیستم گلستان) تحویل می‌‌دهد. عنوان رساله بایستی مطابق عنوان تصویب شده در سمینار 2 باشد.
  • يک نسخه از اطلاعيه دفاع کاملا مطابق با فرمت اطلاعیه برای وب سایت (پیوند شده به همین متن) به خانم خضری مسئول سایت دانشکده مهندسی مکانیک از طریق پست الکترونیکی ایشان به آدرس khezri@of.iut.ac.ir  (10روز قبل از روز دفاع) ارسال گردد (از فرستادن انواع فرمت‌‌های دیگر یا فایل‌‌های PDF جدا خودداری نمایید). لازم است موضوع ایمیل دقیقا با عنوان:

Mechanical Engineering Department Seminar

ارسال گردد.

  • بعد از جلسه دفاع دانشجو مي‌‌بايستی جهت دریافت فرمت چكيده لاتين مبسوط و فرم مربوط به وارد كردن اطلاعات رساله در پايگاه IranDoc و همچنین اطلاع از نظرات داوران و هرگونه تغییرات احتمالی در خصوص عنوان رساله و غیره  به دفتر تحصیلات تکمیلی مراجعه نماید.
  • دانشجو موظف است تصحيحات رساله را انجام داده (درج لغات کلیدی در پایان چکیده فارسی فراموش نشود) و در نهایت به تأييد و امضای كميته دفاع (اساتيد راهنما و مشاور، داوران و سرپرست تحصيلات تكميلي دانشكده) كه با امضاي ايشان در صفحه اول رساله صورت مي‌‌گيرد برساند. برگه شامل امضای اعضای این کمیته بایستی به تعداد رساله های نهایی مورد نیاز تهیه گردد. همچنین به همراه فرمهای قبلی بایستی چکیده لاتین مبسوط نیز آماده و به امضا و تایید اساتید راهنما و سرپرست تحصیلات تکمیلی دانشکده برسد.
  • در ادامه دانشجو با مراجعه به دفتر تحصیلات تکمیلی و تحویل فرمهای امضاء شده (که در مرحله قبل به آن اشاره شده است) فرم اجازه تكثير را از دفتر تحصيلات تكميلي دانشكده تحويل گرفته و با یک نسخه از رساله به مركز تحصيلات تكميلي دانشگاه مراجعه مي‌‌نمايد. (قابل توجه آنكه عدد مشخص شده در پايين فرم اجازه تکثیر مي‌‌بايد در شيرازه يكي از رساله ها(نسخه دانشکده) درج گردد.
  • با مراجعه دانشجو به مرکز تحصيلات تكميلي دانشگاه و دريافت اجازه تكثير و سپس صحافي رساله (تعداد رساله‌‌ها در ادامه آمده است) مي‌‌بايد اطلاعات مربوط به رساله را در پايگاه IranDoc با آدرس الکترونیکی: http:/thesis.irandoc.ac.ir (دستورالعمل در بخش بعدی آمده است) وارد و کدرهگیری دریافت نماید.
  • در نهایت دانشجو مدارک زیر را به طور کامل به دفتر تحصیلات تکمیلی دانشکده تحویل نماید:
  1. کدرهگيري گرفته شده از پایگاه ایران‌‌داک
  2. فرم اجازه تکثیر
  3. نسخ صحافي شده رساله (نسخه های چاپی رساله معمولا به تعداد اساتید راهنما، یک نسخه مشاور (در صورت درخواست)، یک نسخه دفتر تحصیلات تکمیلی، یک نسخه برای دانشجو و یک نسخه برای کتابخانه مرکزی به صورت یک رو تهیه گردد.)
    قابل توجه: نسخ صحافی شده بجز نسخه کتابخانه به صورت دو رو چاپ و تکثیر گردد.
  4. یک عدد ‌‌CD کامل از کل رساله با رعایت نکات زیرجهت تحویل به کتابخانه مرکزی

دستور العمل وارد نمودن اطلاعات در CD :

  1. فايل كامل رساله از صفحه نخست تا صفحه پاياني (شامل صفحه بسم الله، تقدير، فهرست ماًخذ و منابع و صفحه عنوان به زبان انگليسي) روي لوح فشرده ذخيره شود.
  2. فایل در محيطWord  با پسوند doc يا docx و یا در صورت موافقت استاد راهنما و دانشکده Latex
  3. فایل در محيط Adobe با فرمت PDF
  4. كد رهگيري دريافتي از سامانه ثبت ايرانداك براي هر رساله روي لوح فشرده آن با ماژيك مخصوص نوشته شود.
  5. نام و نام خانوادگي و رشته و مقطع تحصيلي نيز روي لوح فشرده با ماژيك مخصوص نوشته شود.
  6. فايل‌‌ها بدون قفل يا رمز عبور باشد.
  7. فايل‌‌ها ‌‌يكپارچه باشند و از فرستادن يك رساله در چند فايل جداگانه خوداري شود.
  • لوح فشرده در يك پاكت پلاستيكي كه در آن اطلاعات كامل روي كاغذ (نام و نام خانوادگي، عنوان رشته و كدرهگيري) است، تحويل داده شود.
  • لازم به ذکر است زمان لازم براي تهيه صورتجلسه فارغ التحصيلي و اعلام نمره توسط کارشناس تحصیلات تکمیلی پس از دريافت رساله های صحافي شده، يک هفته است.

 

دفتر تحصیلات تکمیلی دانشکده مکانیک

 

 

 

پیوستاندازه
PDF icon VideoConferenceRoom.pdf39.08 کیلوبایت
PDF icon ReservingVideoConferenceRoom.pdf106.13 کیلوبایت
PDF icon Help_For_STD_Pishkhan_Defa_0.pdf1 مگابایت

ارتقاء امنیت وب با وف بومی