رفتن به محتوای اصلی
x
تصویر

اطلاعیه مهم تحصیلات تکمیلی در مقطع دکترا

قابل توجه دانشجویان دانشکده مهندسی مکانیک

به استحضار دانشجویان دکتری دانشکده مهندسی مکانیک می‌رساند که در جلسات اخیر شورای تحصیلات تکمیلی دانشکده موارد زیر درخصوص دانشجویان دکتری تصویب شده است. خواهشمند است این موارد را بصورت دقیق مطالعه نمایید و برای جلوگیری از مشکلات بعدی در فرایند تحصیلی اقدامات لازم را انجام دهید:

مصوبه 1: لازم است دانشجویان محترم مقطع دکتری در بازه 26 شهریورماه الی 15 مهرماه سال جاری با مراجعه به جناب آقای موسوی مسئول محترم امور عمومی دانشکده نسبت به تخصیص یک میز در فضاهای پژوهشی دانشکده و همچنین تعریف اثر انگشت خود اقدام کنند. از آغاز نیمسال مهرماه 1402 دانشجویان دکتری لازم است هنگام ورود و خروج در دانشکده اثر انگشت خود را در دستگاهی که در طبقه همکف دانشکده قرار دارد ثبت نمایند. انتظار می‌رود دانشجویان محترم مقطع دکتری با نظر استاد محترم راهنما تعداد ساعات قابل قبولی را در هفته در دانشکده به انجام کارهای پژوهشی مرتبط با رساله اختصاص دهند.

مصوبه 2: از نیمسال بهمن 1402 به بعد بررسی همه درخواست‌های دانشجویان دکتری مانند تمدید سنوات یا برگزاری ارزیابی جامع پژوهشی 1 و 2 و دفاع نهایی دیرتر از موعد مشخص شده در آیین نامه دکتری (نیمسال ششم برای سمینار 1 و نیمسال هفتم برای سمینار 2 و نیمسال هشتم برای دفاع نهایی) مانند گذشته انجام نخواهد شد و با تغییراتی اعمال خواهد شد. این دسته از دانشجویان لازم است حداقل یک ماه قبل از شروع ترم جدید نسبت به تنظیم زمان برای برگزاری یک ارائه شفاهی حضوری در جمع اساتید گروه آموزشی مربوطه، که توسط رییس گروه برنامه ریزی و زمانبندی میگردد، ارائه پیشرفت کار و همچنین بیان دلایلی که باعث تاخیر در برگزاری سمینار 1 یا سمینار 2 یا دفاع نهایی شده است، اقدام کنند. نهایتا اساتید گروه آموزشی مربوطه با بررسی دلایل ارائه شده توسط دانشجو و با بررسی تعداد ساعات حضور دانشجو در دانشکده با درخواست دانشجو موافقت یا مخالفت خواهند کرد. نظر اساتید گروه توسط مدیر محترم گروه آموزشی مربوطه به صورت کتبی به سرپرست محترم تحصیلات تکمیلی دانشکده اعلام خواهد شد.

مصوبه 3: برای آشنایی بیشتر دانشجویان محترم مقطع دکتری دانشکده با فضای جلسات دفاع (اعم از سمینار 1 و سمینار 2 پژوهشی و دفاع از رساله) و افزایش مهارت‌های ارائه پژوهشی ایشان، مقرر شد دانشجویان محترم دکتری به شرح زیر در تعداد مشخصی جلسه دفاع شرکت کنند:

  • دانشجویان دکتری که از بهمن 1402 به بعد سمینار 1 پژوهشی خود را برگزار خواهند کرد، لازم است حداقل در سه جلسه سمینار 1 دکتری (ترجیحا در گرایش تحصیلی دانشجو) شرکت کنند و در زمان درخواست برگزاری سمینار 1، فرم پیوست را بصورت تکمیل شده به کارشناس محترم تحصیلات تکمیلی دانشکده تحویل نمایند.
  • دانشجویان دکتری که از بهمن 1402 به بعد سمینار 2 پژوهشی خود را برگزار خواهند کرد، لازم است حداقل در سه جلسه سمینار 2 دکتری (ترجیحا در گرایش تحصیلی دانشجو) شرکت کنند و در زمان درخواست برگزاری سمینار 2، فرم پیوست را بصورت تکمیل به کارشناس محترم تحصیلات تکمیلی دانشکده تحویل نمایند.
  • دانشجویان دکتری که از بهمن 1402 به بعد از رساله خود دفاع خواهند کرد، لازم است حداقل در سه جلسه  دفاع دکتری (ترجیحا در گرایش تحصیلی دانشجو) شرکت کنند و در زمان درخواست برگزاری جلسه دفاع، فرم پیوست را نیز به کارشناس محترم تحصیلات تکمیلی دانشکده تحویل نمایند.

فرم خام حضور در جلسات دفاع را از سایت تحصیلات تکمیلی دانشکده به آدرس mech@iut.ac.ir  دریافت نمایید.

تحصیلات تکمیلی دانشکده مهندسی مکانیک-26/06/1402

تحت نظارت وف ایرانی