رفتن به محتوای اصلی
x

جلسه دفاع پایان نامه کارشناسی ارشد (خانم سیده طهورا احمدی)

موضوع:  تحلیل دینامیکی یک جاروب دورگه بیش ­فشرده با هدف تعیین توزیع جرم اجزاء جهت بهبود شاخص­ های پایداری حرکت

ارائه دهنده:  سیده طهورا احمدی

استادان راهنما: دکتر محمدرضا فروزان

استادان مشاور:-

استادان داور: دکتر محمد مشایخی- دکتر سلمانی تهرانی

 

چیکده:

معضلات مرتبط با آلودگی هوا و آلودگی­ های صوتی باعث شده که خودروهای دورگه (درون سوز- الکتریکی) یا الکتریکی به ویژه در محیط های شهری کاربردی فزاینده پیدا کنند. موضوع مورد بررسی در این پایان نامه در ارتباط با جانمایی مناسب اجزا سیستم تولید توان دورگه در یک جاروب خیابانی بیش ­فشرده است. مبنای تحقیق جاروب بیش ­فشرده­ای است که قبلا با موتور درونسوز و درایو هیدرواستاتیک طراحی شده و در این تحقیق محل مناسب برای المانهای الکتریکی به ويژه موتورهای الکتریکی و باتری­ ها به نحوی تعیین شده که خودرو حرکتی پایدار در مانورهای مورد انتظار داشته باشد. محل نصب المانهای الکتریکی وابسته به فضاهایی است که در خودروی مبنا آزاد بوده است، تا از طراحی مجدد بن­سازه (پلتفرم) خودرو اجتناب شود. برای این موضوع در ابتدا نوع سیستم دورگه مناسب با شرایط خودرو انتخاب شده ­است. پس از انتخاب نوع سیستم دورگه جانمایی های مختلف از طریق طراحی آزمایش کامل تعریف و کلیه حالت­ های ممکن برای جانمایی در نرم­ افزار آدامز شبیه ­سازی و پاسخ دینامیکی خوروی دورگه به ازای حالتهای مختلف نصب اجزاء الکتریکی (9 حالت) مقایسه شدند. سپس برای حالتی که بیشترین پایداری را نشان داد، ضرایب سیستم تعلیق (اعم از سختی فنرهای چرخهای جلو و عقب، همچنین میرایی دمپرهای چرخ های جلو و عقب) مجددا از طریق طراحی آزمایش کامل در قالب حالت های مختلف تعیین و در همان آزمون­ های دینامیکی شبیه سازی شدند تا ضرایب متناسب با عملکرد بهتر خودرو انتخاب گردند.

 

کلمه‌های کلیدی: جاروب بیش­ فشرده، درونسوز-الکتریکی، دورگه، تحلیل دینامیکی، نرم ­افزار آدامز، طراحی آزمایش کامل

تحت نظارت وف ایرانی