رفتن به محتوای اصلی
x

تحصیلات تکمیلی

اهم فعاليت‌هاي تحصيلات تكميلي دانشكده عبارتند از:

• برگزاري جلسات شوراي تخصصي تحصيلات تكميلي دانشكده و طرح و تصويب پيشنهاد پايان نامه‌هاي كارشناسي ارشد و رساله‌هاي دكتري.
• پيگيري و ارجاع مصوبات كميته برنامه‌ريزي و شوراي تحصيلات تكميلي دانشگاه.
• بازنگري آيين نامه‌ها و بررسي مشكلات مربوطه به منظور ارايه نظريات دانشكده به شوراي تحصيلات تكميلي دانشگاه.
• بررسي درخواست‌هاي مربوط به تغيير يا اصلاح عنوان پايان نامه‌ها يا رساله‌هاي دكتري و طرح و تصويب در شوراي تخصصي تحصيلات تكميلي دانشكده.
• ورود اطلاعات پروپوزال‌ها، نمرات، صورت جلسه دانش آموختگي و ... در سیستم گلستان.
• هماهنگي براي ثبت نام دانشجويان جديد و انتخاب واحد و ترميم واحد دانشجويان تحصيلات تكميلي.
• هماهنگي براي ارايه دروس تحصيلات تكميلي و همكاري با اداره آموزش دانشكده براي برنامه ريزي.
• هماهنگي و پيگيري‌هاي لازم براي برگزاري آزمون‌هاي جامع آموزشي و پژوهشي دوره دكتري.
• هماهنگي براي برگزاري جلسات دفاع از پايان نامه كارشناسي ارشد و رساله دكتري.
• برگزاري مصاحبه‌هاي مربوط به مرحله دوم آزمون دكتري تخصصي و جمع‌بندي نهايي امتياز افراد واجد شرايط ورود به دوره.
• بررسي و پيگيري گشايش دروس جديد در دوره‌هاي تحصيلات تكميلي و بررسي و پيگيري رشته‌هاي جديد در مقطع كارشناسي ارشد و دكتري.
• بررسي مدارك و تعيين امتياز اساتيد متقاضي ظرفيت تشويقي.
• بررسي مدارك و تعيين امتياز اساتيد راهنماي نمونه و دانشجويان نمونه تحصيلات تكميلي دانشكده.

محسن ثقفیان

حرارت و سیالات
سرپرست تحصیلات تکمیلی, هیات علمی, دانشیار
  • 031-33915220
شماره اتاق : 21
شهناز ارشادی


کارشناسان, کارشناس تحصیلات تکمیلی
  • 031-33915266
سارا عشقی


کارشناسان, کارشناس تحصیلات تکمیلی
  • 031-33915209

آیین نامه ها و مقررات کارشناسی ارشد

پیوست اندازه
شيوه‌نامه اجرايي آيين‌نامه آموزشي دوره تحصيلي كارشناسي ارشد (اجرا براي ورودي هاي 97 به بعد) 283.08 کیلوبایت
دستور العمل نحوه ارزیابی 2 نمره داور تحصیلات تکمیلی در پایان نامه کارشناسی ارشد 498.23 کیلوبایت
اطلاعیه جدید در خصوص کاهش نسخ چاپی پایان نامه های تحصیلات تکمیلی 497.83 کیلوبایت
دستورالعمل برگزاري جلسات دفاع از پايان نامه/رساله مصوب شوراي تحصيلات تكميلي دانشگاه 618.56 کیلوبایت
قالب پيشنهاديه کارشناسی ارشد 59.52 کیلوبایت
قالب پيشنهاديه کارشناسی ارشد 186.66 کیلوبایت
شیوه نامه اجرایی انجام مراحل دفاع از پایان نامه کارشناسی ارشد (ویرایش اردیبهشت 1400) 46.58 کیلوبایت
شیوه نامه اجرایی انجام مراحل دفاع از پایان نامه کارشناسی ارشد (ویرایش اردیبهشت 1400) 488.11 کیلوبایت
نمونه پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری (در رساله دکتری Long Abstract فراموش نشود) 770.76 کیلوبایت
نمونه پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری (در رساله دکتری Long Abstract فراموش نشود) 851.69 کیلوبایت

فرم های تحصیلی مقطع دکتری

پیوست اندازه
فرم معرفی مشاوران رساله دکترا 11.83 کیلوبایت
فرم تعهد 672.12 کیلوبایت
فرم استفاده از فرصت کوتاه مدت تحقیقاتی داخل و خارج از کشور 33.59 کیلوبایت
نحوه پرداخت هزینه شرکت اساتید و دانشجویان در مجامع علمی داخل کشور 19.65 کیلوبایت
فرم گزارش وضعيت تحصيلي 34.5 کیلوبایت
فرم مشخصات دانشجو 28.93 کیلوبایت
شیوه نامه اجرایی فرصت مطالعاتی 1.09 مگابایت
فرم تعهد کارمندی 130.74 کیلوبایت
فرم وثیقه ملکی 163 کیلوبایت
فرم 104 - پذیرش مقاله و تمدید فرصت کوتاه مدت تحقیقاتی 304.71 کیلوبایت
فرم استفاده از سایت پژوهشی 12.55 کیلوبایت
هزینه های تکثیر و صحافی 103.22 کیلوبایت
هزینه های تکثیر و صحافی 253.87 کیلوبایت
کاربرگ درخواست مجوز ثبت نام برای دانشجویان دکتری 84.5 کیلوبایت
کاربرگ اعلام آمادگی دفاع از رساله دکتری 1.15 مگابایت
شیوه تدوین پیشنهادیه رساله دکتری 42.27 کیلوبایت
فرم تقاضاي مقرري دانشجويان دکتري 76.6 کیلوبایت
دستورالعمل برگزاري جلسات دفاع از پايان نامه/ رساله مصوب شوراي تحصيلات تكميلي 618.58 کیلوبایت
نگارش چکیده مبسوط انگلیسی رساله ی دکتری 81.38 کیلوبایت
کاربرگ ارزشیابی داوران از رساله دکتری در جلسه دفاع 292.54 کیلوبایت
انتخاب استاد راهنما 102.92 کیلوبایت
انتخاب استاد راهنما 41.24 کیلوبایت
فرم ارائه پیشنهادیه رساله دکتری 96.59 کیلوبایت
فرم ارائه پیشنهادیه رساله دکتری 40.38 کیلوبایت
کاربرگ تقاضای برگزاری ارزیابی جامع پژوهشی2 198.8 کیلوبایت

شیوه­ نامه اجرایی مراحل انجام دفاع دانشجویان کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک

ويرايش اردیبهشت­ ماه 1400

 

به منظور ارتقاء کیفیت و هماهنگی برگزاری جلسات دفاع از پایان­ نامه، مراحل انجام دفاع و ضوابط برگزاری جلسه دفاع، این شیوه ­نامه تدوین گردیده است.

  1. قبل از دفاع

اقدامات دانشجو:

  • اطمینان از قبولی در همه دروس جبرانی، اجباری و اختیاری گرایش خود با کسب معدل حداقل 14 از دروس
  •  تدوین پایان­ نامه بر اساس شیوه­ نامه مصوب نگارش پایان­ نامه تحت نظارت استادان راهنما و مشاور (نمونه پایان نامه در سایت دانشکده موجود می باشد)
  •   درخواست دفاع در بازه زمانی 15 روز قبل از روز پیشنهادی دفاع (با رعایت آخرین مهلت زمان تحویل پایان نامه) از طریق پیشخوان خدمت در سیستم گلستان
  •  پیگیری تأیید مراحل دفاع از طریق سیستم گلستان پس از انجام نظرسنجی استاد راهنما، به ترتیب دفتر تحصیلات تکمیلی دانشکده، استادان راهنما، استادان مشاور و سرپرست تحصیلات تکمیلی
  • تکمیل نمودن فرم اعلام قابلیت فناورانه (روی سایت دانشکده) و انجام و بارگذاری گزارش همانندجویی پایان نامه در سایت ایران داک در سیستم گلستان هنگام ارسال درخواست دفاع (نتیجه گزارش باید کمتر از 15 درصد باشد)
  • ارسال پایان ­نامه نهایی و مقالات مورد تایید استاد راهنما به صورت PDF برای ارسال به داوران [1] به آدرس الکترونیکی S.eshghi@of.iut.ac.ir
  • هماهنگی زمان دفاع با ارسال ایمیل به اساتید راهنما، مشاوران و داوران
  • ارسال اطلاعیه دفاع طبق فرمت اعلام شده از طرف دانشکده (پیوست 1) حداقل 5 روز قبل از دفاع به دفترتحصیلات تکمیلی (جهت وارد نمودن اطلاعات نهایی دفاع در سیستم گلستان) { یکسان بودن عنوان پایان­­ نامه و پیشنهادیه اولیه در فرم اطلاعیه}
  • ارسال یک نسخه از اطلاعیه دفاع کاملا مطابق با فرمت اطلاعیه برای وب­سایت (پیوست 2) به کارشناس سایت دانشکده از طریق پست الکترونیکی ایشان (khezri@of.iut.ac.ir) حداقل 5 روز قبل از روز دفاع (از فرستادن انواع فرمت­ های دیگر یا فایل­­های PDF جداً خودداری نمایید.)
  •  ارسال موضوع ایمیل دقیقا با عنوان: Mechanical Engineering Department Seminar
  • ارسال اطلاعیه دفاع و هماهنگی نهایی با استادان راهنما، مشاور و داور جهت حضور در جلسه دفاع

اقدامات استاد راهنما و مشاور:

  • بررسی پایان­ نامه (شامل چکیده فارسی و انگلیسی) و حصول اطمینان از رفع کلیه اشکالات و تطبیق عناوین فارسی و انگلیسی پایان­نامه
  • تایید درخواست دفاع دانشجو در سیستم گلستان

کارشناس تحصیلات تکمیلی:

  • بررسی درخواست دانشجو و ثبت تاریخ تحویل پایان­ نامه و مقالات
  • تهیه دعوتنامه استادان داور

سرپرست تحصیلات تکمیلی دانشکده:

  • بررسی و تایید درخواست دفاع دانشجو در سیستم گلستان
  • تعیین استادان داور
  • تعیین نماینده تحصیلات تکمیلی (رییس جلسه دفاع)

 

  1. روز دفاع

دانشجو:

  • ارائه پایان­ نامه کارشناسی ارشد در حضور کمیته داوری در مدت زمان 30 الی 40 دقیقه
  • پاسخ به سوالات عمومی و تخصصی کمیته داوران
  • رعایت موارد زیر در جلسه دفاع
      • عدم عکسبرداری در طول ارائه
      • عدم فیلم­برداری متحرک در طول ارائه (فیلم برداری ثابت در طول ارائه مجاز است)
      • عدم فیلم­برداری و عکس­برداری در زمان پاسخگویی به سوالات
      • عدم قراردادن گل، تزئینات و سایر موارد مشابه در مکان برگزاری جلسه دفاع
      • توجه به رعایت شأن و نظم جلسه دفاعیه (شامل خاموش بودن تلفن همراه، تبلت، نوت بوک و عدم حضور کودکان و ...)
      • ممنوعیت پذیرایی در جلسه دفاع

نماینده تحصیلات تکمیلی دانشکده (رئیس جلسه):

  • معرفی دانشجو، استادان راهنما، مشاور و داوران
  • مدیریت فضای علمی جلسه
  • نظارت بر رعایت ضوابط برگزاری جلسه و در صورت نیاز تذکر بندهای این شیوه­نامه
  • برگزاری جلسه بدون حضور سایر حضار در بخش پاسخگویی به سوالات با مشورت سایر اعضای کمیته داوری در صورت لزوم
  • بررسی جداول نمره ­دهی اعضای هیات داوران به طور مستور در روز دفاع، جهت محاسبه نمره نهایی توسط دفتر تحصیلات تکمیلی دانشکده
  • در صورت وجود شائبه تخلف علمی در انجام پايان­ نامه موضوع جهت بررسی ماده 26 شیوه نامه اجرایی آیین نامه آموزشی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته، به شورای تحصیلات تکمیلی دانشکده ارجاع داده شود.
  • اعلام اصلاحات مورد نیاز پایان­نامه به دانشجو
  • تعیین مسوول بررسی اصلاحات و تغییرات مورد نظر کمیته داوری

 

  1. پس از جلسه دفاع

دانشجو:

  • تماس با دفتر تحصیلات تکمیلی جهت اطلاع از نظرات داوران و هرگونه تغییرات احتمالی در خصوص عنوان پایان­­ نامه و غیره
  • انجام تصحیحات پایان­نامه (درج لغات کلیدی در پایان چکیده فارسی فراموش نشود) و درنهایت تأیید و امضای کمیته دفاع (اساتید راهنما و مشاور، داوران و سرپرست تحصیلات تکمیلی دانشکده) با امضای ایشان در صفحه اول پایان­­نامه (برگه تصویب­نامه)
  • تهیه برگه تصویب ­نامه با امضای اعضای کمیته داوری به تعداد پایان­ نامه ­های نهایی مورد نیاز
  • آماده کردن فرمت چکیده لاتین (مطابق فرمت دانشکده) به امضا و تأیید اساتید راهنما و سرپرست تحصیلات تکمیلی دانشکده
  • درج تاریخ برگزاری جلسه دفاع (نه تاریخ تحویل نسخه نهایی پایان­ نامه) به صورت تایپ شده در صفحه تصویب­ نامه
  • تکمیل و تحویل فرم اعلام قابلیت های فناورانه موجود در سایت دانشکده به همراه CD به دفتر تحصیلات تکمیلی
  • ثبت اطلاعات مربوط به پایان­ نامه در پایگاه Iran Doc با آدرس الکترونیکی: http:/thesis.irandoc.ac.ir (طبق دستورالعمل) و دریافت کدرهگیری پس از اخذ کلیه امضاهای برگه تصویب­ نامه و درج آن بر روی CD
  • تحویل نهایی مدارک زیر به طور کامل به دفتر تحصیلات تکمیلی دانشکده:

الف) کدرهگيري گرفته شده از پایگاه Iran Doc

ب) جهت انجام فراغت از تحصيل لازم است از پايان نامه فقط يك نسخه كاغذي صحافي شده آن هم به  صورت یک­رو در اختيار كتابخانه مركزي قرار گيرد و دانشجويان ملزم مي باشند با ورود به سايت كتابخانه، قسمت ثبت پايان نامه ، اطلاعات پايان نامه خود را وارد كرده و فايل پايان نامه خود را نيز آپلود نمايند. نسخه الكترونيكي به فرم pdf و word آن اجبارا در اختيار مراجع زير قرار گيرد:

  • استاد/اساتيد راهنما
  • استاد/اساتيد مشاور
  • تحصيلات تكميلي دانشكده
  • سايت ايرانداك

دستور العمل وارد نمودن اطلاعات در:CD

الف) فايل كامل پايان‌نامه‌ از صفحه نخست تا صفحه پاياني (شامل صفحه بسم الله، تقدير، فهرست ماًخذ و منابع، صفحه عنوان به زبان انگليسي و اسکن صفحه تصویب­نامه امضا شده توسط هیات داوران) روي لوح فشرده ذخيره شود.

  • فایل در محيطword   با پسوند doc ياdocx  و یا در صورت موافقت استاد راهنما و دانشکده Latex   
  • فایل در محيط Adobe با فرمت PDF
  • كد رهگيري دريافتي از سامانه ثبت Iran Doc براي هر پايان‌نامه روي لوح فشرده آن با ماژيك مخصوص نوشته شود.
  • نام و نام خانوادگي و رشته و مقطع تحصيلي نيز روي لوح فشرده با ماژيك مخصوص نوشته شود.
  • فايل­ها بدون قفل يا رمز عبور باشد.
  • فايل­ها ­يكپارچه باشند و از فرستادن يك پايان­نامه در چند فايل جداگانه خوداري شود.
  • اسکن صفحات امضا شده (برگه تصویب نامه فارسی و انگلیسی) و درج آن در فایل های PDF و Word در جای خود، در CD تحویل داده شده به دفتر تحصیلات تکمیلی

استاد راهنما:

  • حصول اطمینان از انجام کلیه اصلاحات الزامی مورد نظر کمیته داوری و تایید نهایی پایان­ نامه
  • تطبیق عناوین فارسی و انگلیسی پایان­نامه
  • امضا و تأیید چکیده انگلیسی پایان­نامه
  • امضاء صورتجلسه دانش ­آموختگی دانشجو در قسمت پیشخوان خدمت سیستم گلستان

کارشناس تحصیلات تکمیلی دانشکده:

  • اطلاع­ رسانی اصلاحات مورد نیاز پایان­نامه به دانشجو
  • محاسبه نمره پایان­ نامه بر طبق دستورالعمل مصوب شورای تحصیلات تکمیلی
  • ثبت نمره در سیستم گلستان
  • وارد کردن چکیده و مشخصات پایان­نامه در سیستم گلستان
  • دریافت فرم تکمیل شده اعلام قابلیت های فناورانه موجود در سایت دانشکده از دانشجو
  • تنظیم صورت جلسه دانش ­آموختگی در سیستم گلستان

سرپرست تحصیلات تکمیلی دانشکده:

  • بررسی عناوین فارسی و انگلیسی پایان­ نامه و تطابق آنها
  • بررسی پایان­ نامه و تأیید امضای کمیته داوری در صفحه تصویب­ نامه (سرپرست تحصیلات تکمیلی صرفاً پس از امضای کمیته داوری، صفحه تصویب­ نامه را امضا می­ نماید.)
  • بررسی و تأیید نمره محاسبه شده پایان­ نامه
  • امضا صورتجلسه دانش­ آموختگی دانشجو در قسمت پیشخوان خدمت سیستم گلستان

 

 

 

 

[1] - با هماهنگی داوران امکان ارسال نسخه الکترونیکی به داور از طریق دفتر تحصیلات تکمیلی وجود دارد.

 

مراحل دفاع ازرساله ی دکتری

دانشجویان در مرحله نخست بایستی رساله پایانی خود را بر اساس شیوه نامه مصوب ( که در قسمت آیین‌‌نامه‌‌ها و مقررات در بخش تحصیلات تکمیلی سایت دانشکده مکانیک قرار داده شده) تایپ نمایند. سپس کلیه مقالات، رزومه داوران خارجی پیشنهادی را به همراه یک نسخه از رساله تایپ شده به صورت دورو، گزارش همانندجویی رساله از سایت ایران داک " نتیجه گزارش باید کمتر از 15 درصد باشد " و فرم اجازه دفاع "از قسمت فرم های دکتری از سایت تحصیلات تکمیلی دانشکده تهیه گردد" با امضای اساتید راهنما و مشاورین را به دفتر تحصیلات تکمیلی تحویل دهند تا در دستورکارهای شورا قرار گیرد . پس از تایید شورا مبنی بر اجازه دفاع، دانشجو موظف به انجام درخواست دفاع از طریق پیشخوان خدمت و آپلود مقالات در سیستم گلستان می باشد.

 دانشجو موظف است پیگیری تایید مراحل دفاع را از طریق سیستم گلستان به ترتیب، دفتر تحصیلات تکمیلی دانشکده، اساتید راهنما، اساتید مشاور و سرپرست تحصیلات تکمیلی انجام داده و در نهایت پس از تایید سرپرست تحصیلات تکمیلی، فرم الکترونیکی جهت ارزشیابی اساتید راهنما به دانشجو ارجاع می‌‌گردد و دانشجو باید فرم ارزشیابی اساتید را تکمیل و تایید نماید. در صورت عدم تکمیل این فرم اجازه دفاع به دانشجو داده نمی‌‌شود.

  • دانشجو موظف است به تعداد داوران داخلی و خارجی رساله تایپ شده را تکثیر و به همراه CD حاوی فایل PDF و Word رساله وکلیه مقاله‌‌ها به دفتر تحصیلات تکمیلی دانشکده تحویل و پس از دریافت دعوتنامه اساتید داور از دفتر تحصیلات تکمیلی، رساله‌‌ها را به همراه CD به دست داوران داخلی و خارجی برساند. (قابل توجه آنکه دانشجو موظف است برای داوران خارجی رساله را از طریق پست پیشتاز ارسال و تا رسیدن بسته پستی به دست داور خارجی پیگیری را به صورت مستمر انجام دهد) پس از آن دفتر تحصیلات تکمیلی زمان برگزاری دفاع را با اعضای کمیته دفاع اعم از اساتیدراهنما، مشاور و داوران داخلی و خارجی هماهنگ می‌‌نماید.
  • نهایتاً دانشجو پس از هماهنگ نمودن محل دفاع با سرکار خانم خضری (در دفتر دانشکده) اطلاعیه دفاع را طبق فرمت اعلام شده (پیوست 1) حداقل 10 روز قبل از دفاع به همراه رزومه علمی دانشجو (در حد نیم صفحه) به دفتر تحصیلات تکمیلی (جهت وارد نمودن اطلاعات نهایی دفاع در سیستم گلستان) تحویل می‌‌دهد. عنوان رساله بایستی مطابق عنوان تصویب شده در سمینار 2 باشد.
  • يک نسخه از اطلاعيه دفاع کاملا مطابق با فرمت اطلاعیه برای وب سایت (پیوست 2)  به خانم خضری مسئول سایت دانشکده مهندسی مکانیک از طریق پست الکترونیکی ایشان به آدرس khezri@of.iut.ac.ir  (10روز قبل از روز دفاع) ارسال گردد (از فرستادن انواع فرمت‌‌های دیگر یا فایل‌‌های PDF جدا خودداری نمایید). لازم است موضوع ایمیل دقیقا با عنوان: Mechanical Engineering Department Seminar ارسال گردد.
  • بعد از جلسه دفاع دانشجو مي‌‌بايستی جهت دریافت فرمت چكيده لاتين مبسوط و فرم مربوط به وارد كردن اطلاعات رساله در پايگاه IranDoc و همچنین اطلاع از نظرات داوران و هرگونه تغییرات احتمالی در خصوص عنوان رساله و غیره  به دفتر تحصیلات تکمیلی مراجعه نماید.
  • دانشجو موظف است تصحيحات رساله را انجام داده (درج لغات کلیدی در پایان چکیده فارسی فراموش نشود) و در نهایت به تأييد و امضای كميته دفاع (اساتيد راهنما و مشاور، داوران و سرپرست تحصيلات تكميلي دانشكده) كه با امضاي ايشان در صفحه اول رساله صورت مي‌‌گيرد برساند. برگه شامل امضای اعضای این کمیته بایستی به تعداد رساله های نهایی مورد نیاز تهیه گردد. همچنین به همراه فرمهای قبلی بایستی چکیده لاتین مبسوط نیز آماده و به امضا و تایید اساتید راهنما و سرپرست تحصیلات تکمیلی دانشکده برسد.
  • در ادامه دانشجو با مراجعه به دفتر تحصیلات تکمیلی و تحویل فرمهای امضاء شده (که در مرحله قبل به آن اشاره شده است) فرم اجازه تكثير را از دفتر تحصيلات تكميلي دانشكده تحويل گرفته و با یک نسخه از رساله به مركز تحصيلات تكميلي دانشگاه مراجعه مي‌‌نمايد. (قابل توجه آنكه عدد مشخص شده در پايين فرم اجازه تکثیر مي‌‌بايد روی CD تحویل شده به دفتر تحصیلات تکمیلی دانشکده  درج گردد.
  • با مراجعه دانشجو به مرکز تحصيلات تكميلي دانشگاه و دريافت اجازه تكثير و سپس صحافي رساله (تعداد رساله‌‌ها در ادامه آمده است) مي‌‌بايد اطلاعات مربوط به رساله را در پايگاه IranDoc با آدرس الکترونیکی: http:/thesis.irandoc.ac.ir (دستورالعمل در بخش بعدی آمده است) وارد و کدرهگیری دریافت نماید.
  • در نهایت دانشجو مدارک زیر را به طور کامل به دفتر تحصیلات تکمیلی دانشکده تحویل نماید:
  1. کدرهگيري گرفته شده از پایگاه ایران‌‌داک
  2. فرم اجازه تکثیر
  3. نسخ صحافي شده رساله  (یک نسخه که به صورت تایپ یکرو می باشد جهت تحویل به کتابخانه مرکزی و یک نسخه برای دانشجو)
  4.  ‌‌CD کامل از کل رساله با رعایت نکات زیرجهت تحویل به  دفتر تحصیلات تکمیلی دانشکده، اساتید راهنما و اساتید مشاور الزامی می باشد.
  5. تحویل فرم فناورانه (تهیه از روی فرم های تحصیلات تکمیلی سایت دانشکده مهندسی مکانیک)
  6. آپلود کامل رساله دکتری در سایت کتابخانه مرکزی

دستور العمل وارد نمودن اطلاعات در CD :

  1. فايل كامل رساله از صفحه نخست تا صفحه پاياني (شامل صفحه بسم الله، تقدير، فهرست ماًخذ و منابع و صفحه عنوان به زبان انگليسي) روي لوح فشرده ذخيره شود.
  2. فایل در محيطWord  با پسوند doc يا docx و یا در صورت موافقت استاد راهنما و دانشکده Latex
  3. فایل در محيط Adobe با فرمت PDF
  4. كد رهگيري دريافتي از سامانه ثبت ايرانداك براي هر رساله روي لوح فشرده آن با ماژيك مخصوص نوشته شود.
  5. نام و نام خانوادگي و رشته و مقطع تحصيلي نيز روي لوح فشرده با ماژيك مخصوص نوشته شود.
  6. فايل‌‌ها بدون قفل يا رمز عبور باشد.
  7. فايل‌‌ها ‌‌يكپارچه باشند و از فرستادن يك رساله در چند فايل جداگانه خوداري شود.
  • لوح فشرده در يك پاكت پلاستيكي كه در آن اطلاعات كامل روي كاغذ (نام و نام خانوادگي، عنوان رشته و كدرهگيري) است، تحويل داده شود.
  • لازم به ذکر است زمان لازم براي تهيه صورتجلسه فارغ التحصيلي و اعلام نمره توسط کارشناس تحصیلات تکمیلی پس از دريافت رساله های صحافي شده، يک هفته است.

 

دفتر تحصیلات تکمیلی دانشکده مکانیک

تحت نظارت وف بومی