رفتن به محتوای اصلی
x

معرفی
معرفی تحصیلات تکمیلی

اهم فعاليت‌هاي تحصيلات تكميلي دانشكده عبارتند از:

• برگزاري جلسات شوراي تخصصي تحصيلات تكميلي دانشكده و طرح و تصويب پيشنهاد پايان نامه‌هاي كارشناسي ارشد و رساله‌هاي دكتري.
• پيگيري و ارجاع مصوبات كميته برنامه‌ريزي و شوراي تحصيلات تكميلي دانشگاه.
• بازنگري آيين نامه‌ها و بررسي مشكلات مربوطه به منظور ارايه نظريات دانشكده به شوراي تحصيلات تكميلي دانشگاه.
• بررسي درخواست‌هاي مربوط به تغيير يا اصلاح عنوان پايان نامه‌ها يا رساله‌هاي دكتري و طرح و تصويب در شوراي تخصصي تحصيلات تكميلي دانشكده.
• ورود اطلاعات پروپوزال‌ها، نمرات، صورت جلسه دانش آموختگي و ... در سیستم گلستان.
• هماهنگي براي ثبت نام دانشجويان جديد و انتخاب واحد و ترميم واحد دانشجويان تحصيلات تكميلي.
• هماهنگي براي ارايه دروس تحصيلات تكميلي و همكاري با اداره آموزش دانشكده براي برنامه ريزي.
• هماهنگي و پيگيري‌هاي لازم براي برگزاري آزمون‌هاي جامع آموزشي و پژوهشي دوره دكتري.
• هماهنگي براي برگزاري جلسات دفاع از پايان نامه كارشناسي ارشد و رساله دكتري.
• برگزاري مصاحبه‌هاي مربوط به مرحله دوم آزمون دكتري تخصصي و جمع‌بندي نهايي امتياز افراد واجد شرايط ورود به دوره.
• بررسي و پيگيري گشايش دروس جديد در دوره‌هاي تحصيلات تكميلي و بررسي و پيگيري رشته‌هاي جديد در مقطع كارشناسي ارشد و دكتري.
• بررسي مدارك و تعيين امتياز اساتيد متقاضي ظرفيت تشويقي.
• بررسي مدارك و تعيين امتياز اساتيد راهنماي نمونه و دانشجويان نمونه تحصيلات تكميلي دانشكده.

 

اعضا
سعید ضیایی راد
سرپرست تحصیلات تکمیلی, هیات علمی, رؤسای پیشین, استاد
  • 031-33915244
شماره اتاق : 34
فرشته رهنما
مقطع دانشجویان کارشناسی ارشد
کارمند, کارشناس تحصیلات تکمیلی
  • 031-33915209
شماره اتاق : 24
سارا عشقی
کارشناس مقطع دکتری
کارمند, کارشناس تحصیلات تکمیلی
  • 03133915266
شماره اتاق : 13
اطلاعیه ها
فرم ها و آیین نامه ها (ارشد و دکتری)
آیین نامه ها و مقررات کارشناسی ارشد
پیوست اندازه
شيوه‌نامه اجرايي آيين‌نامه آموزشي دوره تحصيلي كارشناسي ارشد (اجرا براي ورودي هاي 97 به بعد) 283.08 کیلوبایت
دستور العمل نحوه ارزیابی 2 نمره داور تحصیلات تکمیلی در پایان نامه کارشناسی ارشد 498.23 کیلوبایت
اطلاعیه جدید در خصوص کاهش نسخ چاپی پایان نامه های تحصیلات تکمیلی 497.83 کیلوبایت
دستورالعمل برگزاري جلسات دفاع از پايان نامه/رساله مصوب شوراي تحصيلات تكميلي دانشگاه 618.56 کیلوبایت
شیوه¬نامه اجرایی مراحل انجام دفاع دانشجویان کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک ويرايش آبان 1401 46.66 کیلوبایت
شیوه¬نامه اجرایی مراحل انجام دفاع دانشجویان کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک ويرايش آبان 1401 500.56 کیلوبایت
نمونه فایل قالب پارساها به فرمت LaTex 16.08 کیلوبایت
نمونه فایل پارساها نوشته شده با فرمت LaTex 6.72 مگابایت
قالب پيشنهاديه کارشناسی ارشد 59.67 کیلوبایت
قالب پيشنهاديه کارشناسی ارشد 191.61 کیلوبایت
صدور کد اخلاق 428.59 کیلوبایت
آيين نامه مقررات آموزشي 1402 به بعد_0.pdf 5.43 مگابایت
آیین_نامه ارائه تسهیلات به برگزیدگان علمی برای ورود به دوره_های تحصیلی بالاتر.pdf 2.6 مگابایت
شیوه نامه اجرايي برای مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد مصوب دانشگاه صنعتی- اجرا برای ورودی ۱۴۰۲ و بعد از آن 4.23 مگابایت
نمونه پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری (در رساله دکتری Long Abstract فراموش نشود) 2.1 مگابایت
نمونه پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری (در رساله دکتری Long Abstract فراموش نشود) 674 کیلوبایت
آیین نامه جامع شناسایی و حمایت از دانشجویان سرآمد دانشگاه 1.37 مگابایت
شیوه نامه انتخاب دانشجویان سرآمد 2.38 مگابایت
آیین نامه اجرایی هدفمندسازی پایان نامه و رساله 197.91 کیلوبایت
آیین نامه شوراهای بررسی موارد خاص وزارت علوم 5.58 مگابایت
شيوه نامه ظرفيت راهنمايي دانشجويان كارشناسي ارشد و دكتری 80.04 کیلوبایت
آیین نامه نحوه ارائه سمینار دانشجویان کارشناسی ارشد 23.92 کیلوبایت
آیین نامه انتخاب پایان نامه و رساله برتر 66.86 کیلوبایت
آیین نامه شرایط مهمانی دانشجویان کارشناسی ارشد 15.98 کیلوبایت
فرم ها و آیین نامه های دانشجویان دکتری
فرم های تحصیلی مقطع دکتری
پیوست اندازه
فرم معرفی مشاوران رساله دکترا 11.83 کیلوبایت
فرم تعهد 672.12 کیلوبایت
فرم استفاده از فرصت کوتاه مدت تحقیقاتی داخل و خارج از کشور 33.59 کیلوبایت
نحوه پرداخت هزینه شرکت اساتید و دانشجویان در مجامع علمی داخل کشور 19.65 کیلوبایت
فرم مشخصات دانشجو 28.93 کیلوبایت
شیوه نامه اجرایی فرصت مطالعاتی 1.09 مگابایت
فرم تعهد کارمندی 130.74 کیلوبایت
فرم وثیقه ملکی 163 کیلوبایت
فرم 104 - پذیرش مقاله و تمدید فرصت کوتاه مدت تحقیقاتی 304.71 کیلوبایت
فرم استفاده از سایت پژوهشی 12.55 کیلوبایت
هزینه های تکثیر و صحافی 103.22 کیلوبایت
هزینه های تکثیر و صحافی 253.87 کیلوبایت
کاربرگ درخواست مجوز ثبت نام برای دانشجویان دکتری 84.5 کیلوبایت
شیوه تدوین پیشنهادیه رساله دکتری 42.27 کیلوبایت
فرم تقاضاي مقرري دانشجويان دکتري 76.6 کیلوبایت
دستورالعمل برگزاري جلسات دفاع از پايان نامه/ رساله مصوب شوراي تحصيلات تكميلي 618.58 کیلوبایت
نگارش چکیده مبسوط انگلیسی رساله ی دکتری 81.38 کیلوبایت
کاربرگ ارزشیابی داوران از رساله دکتری در جلسه دفاع 292.54 کیلوبایت
انتخاب استاد راهنما 102.92 کیلوبایت
انتخاب استاد راهنما 41.24 کیلوبایت
فرم ارائه پیشنهادیه رساله دکتری 96.59 کیلوبایت
فرم ارائه پیشنهادیه رساله دکتری 40.38 کیلوبایت
کاربرگ تقاضای برگزاری ارزیابی جامع پژوهشی2 198.8 کیلوبایت
فرم گزارش وضعيت تحصيلي 35.5 کیلوبایت
فرم تایید احراز بسندگي زبان خارجی توسط استاد راهنما 12.01 کیلوبایت
فرم درخواست موافقت با استاد راهنما و مشاور خارج از دانشگاه 12.75 کیلوبایت
کاربرگ اعلام آمادگی دفاع از رساله دکتری 33.67 کیلوبایت
فرم خام شرکت در جلسات دفاع برای دانشجویان دکترا_0.pdf 37.39 کیلوبایت
فرم جانشين آزمون جامع آموزشي - شيوه نامه دكترا ورودي 1402 به بعد(1).docx 42.69 کیلوبایت
چک لیست 15.23 کیلوبایت
سرفصل دروس (ارشد و دکتری)
مراحل انجام دفاع از پایان نامه (ارشد و دکتری)
مراحل انجام دفاع از پایان­ نامه کارشناسی ارشد

 

                                                     شیوه نامه اجرایی مراحل انجام دفاع دانشجویان کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک

ويرايش آبان 1403

 

به منظور ارتقاء کیفیت و هماهنگی برگزاری جلسات دفاع از پایان­ نامه، مراحل انجام دفاع و ضوابط برگزاری جلسه دفاع، این شیوه نامه تدوین گردیده است.

اقدامات دانشجو:

  1. قبل از دفاع

  • اطمینان از گذراندن وقبولی همه دروس اجباری و اختیاری گرایش خود طبق سر فصل دروس (حداقل 26 واحد به غیر از پایان نامه )با کسب معدل حداقل 14 از دروس 

  • تدوین پایان­ نامه بر اساس شیوه­ نامه مصوب نگارش پایان ­نامه تحت نظارت استادان راهنما و مشاور (نمونه پایان نامه در سایت دانشکده موجود می باشد) وتأیید و ارسال پایان نامه نهایی واصلاح شده توسط اساتید راهنما به دفتر تحصیلات تکمیلی دانشکده به آدرس پست الکترونیکیmechatt@of.iut.ac.ir برای ارسال به داوران

  • انجام همانندجویی پایان نامه در سایت ایران داک (نتیجه گزارش باید کمتر از 15 درصد باشد)

  • درخواست دفاع در بازه زمانی 15 روز قبل از روز پیشنهادی دفاع و بارگزاری همانندجویی پایان نامه در سایت گلستان  (قسمت درخواست دفاع ) وانجام بقیه مراحل درخواست دفاع و پیگیری تأیید مراحل دفاع از طریق سیستم گلستان پس از انجام نظرسنجی استاد راهنما، به ترتیب دفتر تحصیلات تکمیلی دانشکده، استادان راهنما، استادان مشاور و سرپرست تحصیلات تکمیلی

  • تکمیل نمودن فرم اعلام قابلیت فناورانه (روی سایت تحصیلات تکمیلی دانشکده) 

  • هماهنگی زمان دفاع با ارسال ایمیل به اساتید راهنما، مشاوران و داوران پس از ارسال فایل پایان نامه به ایشان توسط دفتر تحصیلات تکمیلی

  • ارسال اطلاعیه دفاع طبق فرمت اعلام شده (پیوست 1) حداقل 5 روز قبل از دفاع به دفترتحصیلات تکمیلی (جهت وارد نمودن اطلاعات نهایی دفاع در سیستم گلستان) { یکسان بودن عنوان پایان­­ نامه و پیشنهادیه اولیه در فرم اطلاعیه}

  • هماهنگی جهت اخذ کلاس برگزاری جلسه دفاع با دفتر دانشکده سرکار خانم خضری به شماره تماس 33912627

  • ارسال یک نسخه از اطلاعیه دفاع کاملا مطابق با فرمت اطلاعیه برای وب­سایت(پیوست 2) به کارشناس سایت دانشکده از طریق پست الکترونیکی ایشان (khezri@of.iut.ac.ir) حداقل 5 روز قبل از روز دفاع (از فرستادن انواع فرمت­ های دیگر یا فایل­­های PDF جداً خودداری نمایید.)

  • ارسال اطلاعیه دفاع و هماهنگی نهایی با استادان راهنما، مشاور و داور جهت حضور در جلسه دفاع و تحویل اطلاعیه دفاع جهت نصب در تابلوی اعلانات اساتید(5 روز قبل دفاع)

  • در صورت داشتن مقاله ارسال مقاله تایید شده توسط استاد راهنما برای دفتر تحصیلات تکمیلی

 

 

2      روز دفاع

دانشجوی کارشناسی ارشد در حضور کمیته داوری در مدت زمان 30 الی 40 دقیقه به ارائه پایان نامه خود می پردازد و بعد از ان به سوالات کمیته داوری پاسخ می گوید . 

3       بعداز دفاع

 

  • تماس با دفتر تحصیلات تکمیلی جهت اطلاع از نظرات داوران و هرگونه تغییرات احتمالی در خصوص عنوان پایان نامه و غیره و انجام تصحیحات پایان ­نامه(درج لغات کلیدی در پایان چکیده فارسی فراموش نشود) و درنهایت تأیید و امضای کمیته دفاع (اساتید راهنما و مشاور، داوران و سرپرست تحصیلات تکمیلی دانشکده)

  • ثبت پایان نامه بعد از تمام اصلاحات انجام شده  وتایید استاد راهنما و گرفتن امضاء کمیته داوری در سایت ایرانداک (قسمت ثبت پایان نامه ها) و گرفتن کد رهگیری

  • ثبت اطلاعات کامل پایان نامه روی یک عدد CD فایل (wordوpdf)  در صورت موافقت استاد راهنما بجای فایل word  در محیط latex اشکال ندارد.

  • صحافی پایان نامه بصورت یکرو و تحویل به کتابخانه مرکزی 

  • ثبت فایل الکترونیکی پایان نامه در سایت کتایخانه مرکزی-ثبت پایان نامه ها

 

 

 

 

پیوست اندازه
پیوست 1 29 کیلوبایت
پیوست 2 58.17 کیلوبایت
راهنمای درخواست دفاع 628.96 کیلوبایت
مراحل دفاع ازرساله ی دکتری

تایپ رساله بر اساس شیوه نامه مصوب )که در قسمت 
آیین ­نامه­ ها و مقررات در بخش تحصیلات تکمیلی سایت دانشکده مکانیک قرار داده شده)

  • ارسال: رساله پایانی،کاربرگ اجازه دفاع و مقالات چاپ شده یا پذیرفته شده مستخرج از رساله و گزارش همانند جوی رساله (دریافت از سامانه ایران.doc ) به اساتید راهنما و مشاوران رساله(از طریق پست الکترونیکی )
  • تأیید و ارسال مدارک دانشجو توسط اساتید راهنما و مشاوران (به صورت جداگانه)  به دفتر تحصیلات تکمیلی دانشکده به آدرس پست الکترونیکی s.eshghi@of.iut.ac.ir
  • ارجاع مدارک بالا به دستورکارهای شورا. (از طرف تحصیلات تکمیلی دانشکده)
  • پس از تایید شورا مبنی بر اجازه دفاع .

- انجام درخواست دفاع از طریق پیشخوان خدمت ، آپلود مقالات و نتیجه همانندجویی کمتر از 15 درصد (دریافت از سامانه ایران.doc) در سیستم گلستان توسط دانشجو، ارجاع فرم الکترونیکی جهت ارزشیابی اساتید راهنما به دانشجو (درسیستم گلستان) و تکمیل آن ، در صورت عدم تکمیل این فرم اجازه دفاع به دانشجو داده نمی­شود.

- پیگیری تایید مراحل دفاع از طریق سیستم گلستان به ترتیب، دفتر تحصیلات تکمیلی دانشکده، اساتید راهنما، اساتید مشاور و سرپرست تحصیلات تکمیلی دانشکده (توسط دانشجو)، و در نهایت پس از تایید سرپرست تحصیلات تکمیلی ارجاع به کارشناس جهت درج زمان و مکان دفاع.

- ارجاع رساله و مقالات دانشجو به پست الکترونیکی داوران انتخابی از طرف شورا. (توسط تحصیلات تکمیلی دانشکده)

- تعیین ناظر دانشکده برای حضور در جلسه دفاع ( توسط تحصیلات تکمیلی دانشکده)

- تنظیم زمان و مکان برگزاری دفاع، پس از هماهنگی با اعضای کمیته دفاع (اساتید راهنما و مشاور، داوران داخلی، داوران خارجی و ناظر تحصیلات تکمیلی دانشکده) توسط کارشناس تحصیلات تکمیلی دانشکده.

- ارسال درخواست دفاع دانشجو به تحصیلات تکمیلی دانشگاه. (دو هفته قبل از زمان دفاع)

- بررسی درخواست دفاع و مقالات توسط مرکز تحصیلات تکمیلی دانشگاه، و در صورت تأیید آن مرکز، دانشجو می تواند دفاع نماید.

- هماهنگ نمودن مکان و اطلاعیه دفاع (با فرمت اطلاعیه برای وب سایت( با سرکار خانم خضری khezri@of.iut.ac.ir (در دفتر دانشکده). توسط دانشجو

- تحویل اطلاعیه دفاع جهت نصب در تابلوی همه اعضای کمیته داوری (اعم از اساتید راهنما- اساتید مشاور و اساتید داور) توسط دانشجو و تحویل یک نسخه از اطلاعیه دفاع با امضاء سرکار خانم خضری به دفتر تحصیلات تکمیلی

- تحویل یا ایمیل اطلاعیه دفاع (حداقل 7 روز قبل از دفاع) به همراه رزومه علمی دانشجو (در حد چند خط) به دفتر تحصیلات تکمیلی (عنوان رساله بایستی مطابق عنوان تصویب شده در سمینار 2 باشد). توسط دانشجو

  • ارسال يک نسخه از اطلاعيه دفاع کاملا مطابق با فرمت اطلاعیه برای وب سایت (پیوند شده به همین متن) به سرکار خانم خضری مسئول سایت دانشکده مهندسی مکانیک از طریق پست الکترونیکی ایشان به آدرس khezri@iut.ac.ir (10روز قبل از روز دفاع) .(از فرستادن انواع فرمت­های دیگر یا فایل­های PDF جدا خودداری نمایید) ارسال گردد.
  • بعد از جلسه دفاع، اطلاع از نظرات داوران و هرگونه تغییرات احتمالی در خصوص عنوان رساله و غیره  با مراجعه یا ارتباط تلفنی با دفتر تحصیلات تکمیلی دانشکده، توسط دانشجو (دریافت فرمت چکیده مبسوط از روی سایت دانشکده الزامی است)
  • انجام تصحيحات رساله (درج لغات کلیدی و چکیده مبسوط در پایان رساله فراموش نشود)
  • امضای رساله توسط كميته دفاع (اساتيد راهنما و مشاور، داوران و سرپرست تحصيلات تكميلي دانشكده)،
  • (تایید ایشان به صورت امضای الکترونیکی یا ایمیل تأیید به دفتر تحصیلات تکمیلی دانشکده نیز بلامانع است) برگه امضای اعضای کمیته دفاع بایستی به تعداد رساله های نهایی مورد نیاز تهیه گردد.
  • چکیده لاتین مبسوط نیز آماده و پس از تایید اساتید راهنما در آخر رساله دکتری صحافی می شود.
  • صحافی رساله بعد از امضای کمیته دفاع و سرپرست تحصیلات تکمیلی دانشکده.
  • دانشجو در مرحله بعد اطلاعات مربوط به رساله را در پايگاه Iran Doc با آدرس الکترونیکی: http:/thesis.irandoc.ac.ir (دستورالعمل در بخش بعدی آمده است) وارد و کدرهگیری را دریافت می نماید.
  • در نهایت دانشجو مدارک زیر را به طور کامل به دفتر تحصیلات تکمیلی دانشکده تحویل نماید:

1-کدرهگيري گرفته شده از پایگاه ایران­داک

2 - یک نسخه صحافي شده رساله به صورت یک رو (در صورت درخواست اساتید راهنما و مشاور، دانشجو موظف به تحویل تعداد بیشتری می باشد.)

قابل توجه: نسخ صحافی شده بجز نسخه کتابخانه به صورت دو رو چاپ و تکثیر گردد.

  1. یک عدد ­CD کامل از کل رساله که شامل چکیده بلند نیز می شود (صفحه امضای فارسی و انگلیسی باید بعد از امضای همه اعضا درCD ذخیره شود) با رعایت نکات زیرجهت تحویل به دانشکده :
  • فايل كامل رساله از صفحه نخست تا صفحه پاياني (شامل صفحه بسم الله، تقدير، فهرست ماًخذ و منابع و صفحه عنوان به زبان انگليسي) روي لوح فشرده ذخيره شود.

-فایل در محيطword  با پسوند doc ياdocx و یا در صورت موافقت استاد راهنما و دانشکدهLatex

- فایل در محيط Adobe با فرمت PDF

- صفحات امضادار رساله پس از امضا، بر روی cd درج گردد.(قابل توجه)

-كد رهگيري دريافتي از سامانه ثبت ايرانداك براي هر رساله روي لوح فشرده آن با ماژيك مخصوص نوشته شود.

- نام و نام خانوادگي و رشته و مقطع تحصيلي نيز روي لوح فشرده با ماژيك مخصوص نوشته شود.

- فايل­ها بدون قفل يا رمز عبور باشد.

-فايل­ ها ­يكپارچه باشند و از فرستادن يك رساله در چند فايل جداگانه خوداري شود.

  • لوح فشرده در يك پاكت پلاستيكي كه در آن اطلاعات كامل روي كاغذ (نام و نام خانوادگي، عنوان رشته و كدرهگيري) است، تحويل داده شود.
  • لازم به ذکر است زمان لازم براي تهيه صورتجلسه فارغ التحصيلي و اعلام نمره توسط کارشناس تحصیلات تکمیلی پس از دريافت رساله های صحافي شده، يک هفته است.دفتر تحصیلات تکمیلی دانشکده مکانیک

 


معرفی
معرفی آموزش

مهمترین فعالیت معاونت آموزشی، ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان پذیرفته شده، از پذیرش تا زمان فارغ‌التحصیلی است.

به طور خلاصه این اقدامات را می‌توان شامل موارد زیر دانست:

  • انجام امور آموزشی: ثبت نام، ترمیم، ثبت نام مقدماتی، حذف اضطراری، امتحانات در طول هر ترم و نظارت بر حسن اجرای آن.
  • انجام و پیگیری مصوبات شورای برنامه‌ریزی آموزشی دانشگاه.
  • هماهنگی بین گروه‌های آموزشی و همکاری با اساتید راهنما و مدیران محترم گروه‌ها از بدو پذیرش تا صدور صورتجلسه فارغ‌التحصیلی.
  • بررسی روند تحصیلی دانشجویان از نظر مشروطی، سنوات و تعداد واحد اخذ شده.
  • تنظیم صورتجلسه فارغ‌التحصیلی دانشجویان و اعلام فراغت از تحصیل به اداره کل آموزش.
  • رسیدگی به امور دانشجویان متقاضی مهمان و انتقال.
  • بررسی درخواست متقاضیان تغییر رشته.
  • انجام امور مربوط به ارتقای مرتبه و پایه اساتید محترم.
اعضا
مهین زاولان
کارشناس آموزشی
  • 031-33915249
محمدرضا توکلی نژاد
معاون آموزشی, هیات علمی, دانشیار
  • 031-33919012
شماره اتاق : 4
اطلاعیه ها
فرم ها و آیین نامه ها
مقررات و آیین نامه های آموزشی دانشکده

آیین نامه یکپارچه مقررات آموزشی مخصوص ورودیهای 1402 به بعد

مقررات و راهنمای تحصیلی
جدول دروس
تقویم آموزشی

پیام رییس دانشکده
پیام رییس دانشکده

به سایت دانشکده­ ی مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان خوش آمدید.

دانشکده­ ی مهندسی مکانیک از آغاز تأسیس در سال ۱۳۵۶ تاکنون به ارائه­ ی برنامه­ های به­ روز این رشته در دوره ­های کارشناسی، کارشناسی­ ارشد و دکترا (PhD) پرداخته­ است. اکنون بیش از ۷۰۰ دانشجو در دوره­ ی کارشناسی، ۴۰۰ دانشجو در دوره­ ی کارشناسی­ ارشد و ۱۱۰ دانشجو در دوره ­ی دکترا در این دانشکده مشغول به تحصیل می­ باشند.

این دانشکده با در اختیار داشتن ۳۸ عضو هیأت علمی تمام ­وقت پژوهش ­های گسترده ­ای در زمینه­ های نوین مهندسی مکانیک همچون مکانیک محاسباتی، مکاترونیک، کنترل و رباتیک، انرژی­ های تجدید پذیر، نانوفناوری، فرآیندهای ساخت قطعات دقیق و کاربرد لیزر در ساخت قطعات را در حال انجام دارد. دستاوردهای این فعالیت­ ها سالانه در بیش از ۱۰۰ مقاله ISI در نشریه­ های معتبر به چاپ می­رسد.

با فراهم­ آوردن فضای مناسب برای دانشجویان مستعد و آموزش مهارت­ های علمی و حرف ه­­ای برای انجام پروژه­ های گروهی، دانشکده فرصت­ شرکت دانشجویان در رقابت­ های علمي در سطح ملی و بین­ المللی را به ­وجود آورده ­است. کسب جوایز برتر در این رقابت­ های معتبر دالّ بر رعایت استانداردهای آموزشی- پژوهشی در این دانشکده است.

هم­کارانم و من در این دانشکده می­کوشیم بستری مناسب برای دانشجویان و دانش­پژوهان فراهم آوریم تا بتوانند با برخورداری از آموزش­ های کیفی، به پژوهش­ های پیش­رفته پرداخته، هم به مقاصد والای علمی خود برسند و هم پاسخگوی نیازهای ملی و جهانی باشند. از این رو، در سال­ های اخیر ما تلاش کرده­ ایم تا امکانات آموزشی و تجهیزات پژوهشی مناسبی را فراهم کنیم.

از شما دعوت می­کنم که با مطالعه­ ی سایت دانشکده­ ی مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان با بخشی از فعالیت­ های این دانشکده بیشتر آشنا شوید.

 

با سپاس

صالح اکبرزاده

رییس دانشکده­ ی مهندسی مکانیک

تاریخچه دانشکده
تاریخچه دانشکده

دانشکده مهندسي مکانيک از بدو تأسيس دانشگاه صنعتي اصفهان در سال ۱۳۵۶ با ۸۰ دانشجو در مقطع کارشناسي شروع به فعالیت نمود. در سال ۱۳۶۴ در سطح کارشناسي ارشد و در سال ۱۳۷۱ به عنوان اولين دانشکده در دانشگاه صنعتي اصفهان در مقطع دکتري اقدام به پذيرش دانشجو نمود. درحال حاضر در اين دانشکده حدود ۱۰۰۰ دانشجو مشغول به تحصیل هستند، كه حدود ۲۵۰ نفر از آنان در مقطع کارشناسی ارشد و حدود ۱۰۰ نفر در مقطع دکتري فعاليت مي نمايند.

دانشکده مهندسي مکانيک یکی از دانشکده ­های پيشرو و بسيار فعال دانشگاه صنعتي اصفهان می­ باشد. با توجه به سطح علمي، وجود اعضاء هيأت علمي فعال و پرتوان وهمچنین امکانات موجود در دانشكده، دانشكده مهندسي مكانيك اين دانشگاه جاذبه زيادي براي داوطلبان كنكور سراسري داشته و عموماً انتخاب­ هاي اول تا سوم علاقمندان به اين رشته را به خود اختصاص مي دهد. گروه هاي دانشجويي متعددي از جمله رباتيک، هوافضا، خودروي الکتريکي ، فرمولا و ميني باجا و ....... در این دانشکده فعاليت دارند كه تاكنون بيش از بيست مقام در سطح بين المللی كسب كرده ­اند.

در این دانشکده رئيس دانشكده براي يك دوره دو ساله انتخاب مي­ شود و انتخاب مجدد وي براي فقط يك دوره ديگر بلامانع است. معاون آموزشي، معاون پژوهشي، معاون دانشجويي و مسئول ارتباط با صنعت، كادر هيأت رئيسه دانشكده را تشكيل مي­ دهند. همچنين دانشكده داراي مدیر گروه حرارت و سيالات، مدیر گروه طراحي جامدات، مدیر گروه ساخت و توليد، مدیر گروه ديناميك و كنترل و رباتيك، مدیرگروه هوا فضا، مدیر گروه نقشه­ كشي ،هسته ها، مسئول امور عمومي، كارشناسان آزمايشگاه ها، رئيس دفتر دانشكده، كارشناسان آموزشي و پژوهشي و بخش خدماتي مي­ باشد.  

از سال ۱۳۸۰ به بعد این دانشکده:

  • رشد نسبتا بالا در فعاليت هاي پژوهشي،

  • افزايش چشمگير در حجم قراردادها با صنايع و مراکز علمی و پژوهشي

  • ايجاد هسته­ ها و گروه های علمي مانند CFD، هسته مصنوعات فلزی، سيستم هاي پيشرفته توليد، هسته لينوکس، هسته خودرو، دینامیک محاسباتی

  • تشکيل هسته­ ها و گروه های علمي-دانشجويي متعدد

  • مشاركت در تشكيل قطب علمي فناوري نانو در محيط زيست را داشته است.

نقشه راهنما دانشکده
نقشه راهنما دانشکده
تماس با ما
تماس با ما

دفتر دانشکده: 33912625-031، 33912627-031

فاکس دانشکده: 33912628-031

پست الکترونیکی: mech-office@of.iut.ac.ir

تحت نظارت وف ایرانی